۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند:

شعبه ویژه بازپرسی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شد

شعبه ویژه بازپرسی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شد

بیرجند- دادستان عمومی بیرجند با بیان اینکه خواهان پرونده سازی در حوزه تخلفات نیستیم اما با تخریب کنندگان برخورد می کنیم، گفت:شعبه ویژه بازپرسی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی نسایی صبح چهارشنبه در سومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در شرایط کنونی حفظ نظام جمهوری اسلامی بسته به انجام وظایف ما به عنوان مدیران و مسئولان دارد.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به اینکه باید با انجام وظایفمان در کاهش مشکلات مردم تلاش کنیم، بیان‌کرد: در شرایط فعلی موضوع کرونا و تورم زمینه‌ساز دغدغه‌مندی مردم شده است که این موارد را باید تدبیر کنیم.

نسایی ادامه‌داد: باید با کاهش مشکلات مردم بر شور انتخاباتی بیفزاییم و کشور و انقلابمان را با مشارکت مردم در عرصه انتخابات بیمه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در دادسرای خراسان‌جنوبی به دنبال پرونده‌سازی در زمینه مسائل انتخاباتی نیستیم، یادآور شد: با این وجود بی شک با کسانی که به صورت هدفمند به دنبال ناامیدکردن مردم و تخریب و سیاه نمایی هستند برخورد می‌کنیم و در این راستا یک شعبه بازپرسی در نظر گرفته شده است.

حسن رمضانی، معاون فرهنگی و امور رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: رسانه‌های خراسان‌جنوبی همیشه در راستای افزایش مشارکت سیاسی مردم در حوزه انتخابات پای کار بوده‌اند.

وی اظهار کرد: بایدها و نبایدهای انتخاباتی که توسط وزارت کشور برای ما ارسال می‌شود نیز در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم تا همه امور بر اساس قانون و قانونمداری در رسانه‌ها پیگیری شود.

معاون فرهنگی و امور رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در راستای توجیه رسانه‌ها نیز جلساتی با حضور مدیران مطبوعات و رسانه‌های فعال در خراسان‌جنوبی نیز برگزار شده است.

محمد حسین محمدپور، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: یک شعبه در دادگاه و یک شعبه در دادسرا برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی در سازمان قضائی نیروهای مسلح استان تشکیل داده‌ایم.

وی یادآور شد: البته خوشبختانه تاکنون در مجموعه نیروهای مسلح استان تخلف انتخاباتی نداشته‌ایم.

کد خبر 5215657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha